چگونه برای موتور های جستجو در دسترس باشیم
02 تیر ماه 1395
در زمانی که کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خودشان را در موتور های جستجو مانند گوگل وارد می کنند، اکثر آنان بر روی اولین رتبه موتور های جستجو کلیک می کنند. اگر می خواهید کاربران را از طریق موتور های جستجو به سایت خودتان هدایت کنید.، سایت شما باید در ۵ رتبه اول گوگل قرار داشته باشد.
در این بخش چند مفهوم مهم برای موتور های جستجو را برای شما می نویسم، که برای موتور های جستجو ارزش بسیار بالایی دارد.
 
• کلمات کلیدی در تیتر سایت که در نتایج موتور های جستجو نمایش داده می شود.
• کلمات کلیدی در آدرس سایت.
• کلمات کلیدی در تگ تیتر و متن شما.
• محتوای صفحه ای که به شما لینک می دهد.
 
کلمات کلیدی شما باید دقیقا مطابق جستجوی کاربران باشد.
کاربران کلمات کلیدی خود رادر موتور های جستجو وارد می کنند. اگر می خواهید کاربران شما را پیدا کنند. شما باید از کلمات کلیدی که آنان جستجو می کنند در سایت خودتان استفاده نمایید. اگر کلمات کلیدی شما با کلمات کلیدی استفاده شده در سایت متفاوت باشد آن ها نمی توانند شما را پیدا کنند.
 
اشتباه بزرگ در محتوا نویسی برای بهینه سازی سایت در گوگل!
برخی از نویسندگان و صاحبان سایت  برای این که بتوانند رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کنند. تمامی کلمات کلیدی مورد نظر خودشان را در صفحه قرار می دهند. اما موتور های جستجو بسیار هوشمند شده اند و این فریب ها را به خوبی شناسایی می کنند. پس نکته مهمی که در این جا باید به شما بگویم این است که هرگز این کار را در سایت خودتان انجام ندهید چون علاوه بر این که رتبه خوبی نخواهید گرفت بلکه ممکن است توسط گوگل و موتور های جستجوی دیگر جریمه شده و دیگر نتوانید کاربر جذب سایت خود کنید.
هیچ کس به غیر از برنامه نویسان و مدیران گوگل نمی داند که به چه میزان باید از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کرد تنها چیزی که مدیران گوگل می گویند این است که محتوای عالی  و با کیفیت بنویسید تا رتبه خوبی به شما بدهیم.
 
میزان رای به سایت شمامهم است!
بخشی از امتیاز رتبه نمایش سایت شما در گوگل به میزان لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کنید. یعنی بهترین نوع محتوا در وب این است که ارزش لینک دادن داشته باشد.
همانطور که می دانید گوگل به شدت با سایت های کپی کار برخورد می کند و پس از شناسایی و اخطار های اولیه آن ها را از نتایج جستجو حذف می کند. بنابر این دیگر نیازی نیست که نگران این باشید که دیگران اطلاعات شما را در سایت خود کپی کنند. شما تولید کننده محتوای اورجینال هستید و گوگل به خوبی این نکته را می داند. بنابر این تنها راه برای معرفی و استفاده از محتوای شما در سایت خودشان لینک دادن به منبع که سایت شما است می باشد.
 
قابل شناسایی بودن سایت
معمولا وقتی کاربران وارد سایتی می شوند این سوال در ذهن آنان ایجاد می شود که این سایت برای چه کسی است؟ یا در چه زمینه ای فعالیت می کند، آیا این همان سایتی است که من به دنبال آن بودم؟ و شما به عنوان صاحب سایت خودتان می خواهید که آن ها در اولین نظر به این نکته پی ببرند. برند شما را در ذهن خود حفظ کرده و مجددا به سایت شما بازگردند.
آرم تجاری سایت شما، نام، و آدرس سایت مسولیت این بخش را بر عهده دارند. دیگر امروزه ای که بخواهید در صفحه اصلی خودتان در چند پاراگراف خودتان را معرفی کنید فایده ای ندارد. تحقیقات نشان داده که اکثر کاربران آن را مطالعه نمی کنند.
در عوض، با یک شعار زیبا تمامی ماموریت و هدف سایت خودتان را به مخاطب نشان دهید. یک جمله کوتاه که کاربران با مطالعه آن متوجه شوند زمینه کاری شما چیست.