چرا خرید اینترنتی
20 دی ماه 1394

فروشگاه اينترنتي چيست ؟

فروشگاه اينترنتي )فروشگاه آنلاين( يك وب سايت است كه مانند يك فروشگاه سنتي اجناس مختلفي را براي فروش عرضه مي‌كند.خريداران پس از ورود به سايت فروشگاه،كالاهاي موردنظر خود را سفارش مي‌دهند.
پس از تكميل سفارش، هزينه‌ي اجناسي كه از طريق خريد اينترنتي خريداري شده اند به چند شيوه قابل پرداخت است:با كارت‌هاي بانكي شيوه پرداخت نقدي به مأمور پست در زمان تحويل كالا، و يا واريز به حساب
 پس از مشاهده و تأييد سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست كالا را در محل فروشنده تحويل مي‌گيرد و به دست خريدار مي‌رساند.

اداره‌ي فروشگاه اينترنتي توسط نرم‌افزارهاي ويژه‌اي صورت مي‌گيرد كه اضافه كردن كالا، ايجاد سبد خريد، اتصال به سيستم بانكي، اتصال به سيستم پست،پيگيري سفارش توسط خريدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهيه‌ي گزارش‌هاي مختلف از فروش، از امكانات اين نرم‌افزار است.توجه داشته باشيد كه شايد هنوز فرهنگ خريد به صورت كاملا آنلاين بدون حتي يك تماس هنوز در ايران كاملا جا نيفتاده است اما داشتن فروشگاه اينترنتي سبب آشنائي هزاران نفر با محصولات شما خواهد گرديد كه هر كدام از آنها مي توانند به صورت سنتي و يا تماس مستقيم با تلفن از شما خريد نمايند.


سرويس خريد و فروش اينترنتي

با توجه به رشد چشمگير و روز افزون تكنولوژي وسايل ارتباط جمعي همانند : تلفن ، فكس، پست الكترونيك و اينترنت ، اقبال عمومي براي استفاده از سرويس هاي نوين كه بر بستر اينترنت قابليت اجرا دارند افزايش يافته و از اينرو صنعت پست مي بايست وارد مرحله نويني از چرخه حيات خود گردد و خدمات جديدي را در حوزه فعاليتهاي خود و نيز نياز بازار عصر جديد تعريف و ارائه نمايد.

از طرفي با توجه به افزايش چشمگير كاربران اينترنت و بازار بالقوه موجود ضرورت حضور شركت پست به عنوان شبكه گسترده توزيع بيش از پيش نمايان ميگردد.در همين راستا سرويس خريد و فروش اينترنتي شركت پست در سال82 به صورت محدود آغاز و سپس با افزايش تقاضا از سوي فروشندگان، خريداران و شركتهاي فعال در حوزه تجارت الكترونيك به تدريج ساير واحدهاي پست تجهيز و امكان ارائه سرويس به مشتريان فراهم گرديد.

سرويس خريد و فروش اينترنتي شركت پست به فروشندگان امكان ميدهد كه محصولات و كالاهاي خودر را در يك فضاي مجازي و به كليه خريداران عرضه نمايد. از مزاياي اين سرويس كاهش هزينه هاي مربوطه و سهولت دسترسي به بازرهاي متعدد را ميتوان برشمرد .
 


مزاياي و ويژگيهاي فروشگاه اينترنتي :

- فروشگاه اينترنتي در هر لحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است.

-
محدوديت مكاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر كجاي مي تواند خريد اينترنتي مي كند.

خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسي اجناس از قبيل فيلم ، ترانه ،موبايل ،كتاب و موارد ديگر باشد.

-
فروشگاه اينترنتي هيچ محدويتي براي تعداد مشتريان ندارد.

فروشگاه اينترنتي حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرارمي دهد.

-
ابزار تبليغي مناسب در جهت فروش محصولات شما

- كاهش هزينه هاي جانبي نظير اجاره محل,هزينه ويترين و انبار,فروشنده,خواب سرمايه و غيره در يك فروشگاه سنتي و سودآوري بيشتر

 -تحويل كالاي خريداري شده درب منزل,بيمه بودن كالا و عدم مشكل حمل و نقل از طريق خريد اينترنتي

 -عدم برخورد با ترافيك و كاهش آلودگي هوا


افزايش چشمگير قدرت خريدار

امروزه تنها با يك كليك، خريداران مي توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقايسه كرده  و پاسخ هاي خود را در كسري از ثانيه دريافت كنند
ديگر نيازي به رانندگي تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نيست.

حتي در مواردي مي توانند قيمت هاي درخواستي خود را تعيين كنند  تا عرضه كنندگاني كه مي توانند
شرايط خريدار را فراهم كنند با او تماس بگيرند
به عبارتي به يك مناقصه دست بزنند
خريداران مي توانند با دست به دست دادن به ديگران و افزودن حجم خريدشان، از تخفيف بيش تري بهره مند شود.


دسترسي به انواع بيش تري از كالاها و خدمات

امروزه خريداران مي توانند تقريبا هر آنچه را كه مي خواهند از طريق اينترنت سفارش دهند
مانند اثاثيه منزل، ماشين هاي شست وشو، مشاوره مديريتي و حقوقي و دارويي.

به عنوان مثال آمازون دات كام  خود را بزرگ ترين فروشگاه كتاب با بيش از سه ميليون جلد كتاب معرفي مي كند
شرايطي بوجو آورده كه هيچ فروشگاه كتاب فيزيكي نمي تواند از پس آن برآيد
 به علاوه، خريداران قادرند اين كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند كه اين امر براي مردم كشورهايي كه با قيمت هاي بالاسروكار دارند
موقعيتي ويژه به حساب مي آيد. به اين معنا كه خريداران در كشورهاي با هزينه و قيمت بالامي توانند
با سفارش كالاها و خدمات مورد نياز به كشورهاي ارزا ن تر از ميزان هزينه هاي خود بكاهند